Coral and Fish Store: groei door gerichte, data-driven linkbuilding
Met behulp van met name een gerichte linkbuildingstrategie is Coral and Fish Store niet alleen zichtbaarder geworden, maar is het ook uitgegroeid tot online marktleider op het gebied van zeeaquaria en alles wat daarmee te maken heeft.
Meer vertoningen +80% in 1 jaar
Zoekwoorden in top-10 +224% in 1 jaar
In het kort
Coral and Fish Store, specialist op het gebied van zeeaquaria en toebehoren en dieren voor in de zeeaquaria, had als doel om meer zichtbaarheid te creëren in Nederland, België en op termijn ook Duitsland. Met behulp van met name een gerichte linkbuildingstrategie is Coral and Fish Store niet alleen zichtbaarder geworden, maar is het ook uitgegroeid tot online marktleider op het gebied van zeeaquaria en alles wat daarmee te maken heeft.
De uitdaging
Coral and Fish Store is een ambitieus bedrijf met de wil om internationaal te groeien. Het gaat hier niet alleen om de webshop, maar ook om de fysieke winkel. Hun grote zaak in Breda staat vol met alles wat je als zeeaquariumliefhebber nodig hebt. Vanwege de locatie en het feit dat er maar weinig bedrijven zijn die gespecialiseerd zijn in zeeaquaria – die anders zijn dan gewone aquaria – is Coral and Fish Store ook voor België en de grensstreken van Duitsland de perfecte winkel.
Het doel van Coral and Fish Store was om in de eerste instantie de zichtbaarheid in Nederland en België te vergroten, met een focus op zoektermen die betrekking hebben op zeeaquaria, zeeaquarium vissen en toebehoren voor deze aquaria. Op termijn wilde Coral and Fish Store ditzelfde doen voor de Duitse markt.
De strategie
Een deel van de strategie om de doelen van Coral and Fish Store te bepalen, was om contentadvies te geven. Veel relevante pagina’s hadden namelijk geen of weinig content. Goede content draagt bij aan de vindbaarheid van pagina’s, maar het was ook een belangrijk voor het andere deel van onze strategie: linkbuilding.
Door gebruik te maken van onze unieke tooling, waren we in staat om in kaart te brengen hoe Coral and Fish Store er qua organische vindbaarheid voor stond en waar de kansen lagen. Deze data hebben we gebruikt om een op maat gemaakte linkbuildingstrategie op te zetten.
Met deze strategie focusten we op zoektermen waarbij Coral and Fish Store concurrentie had van een ander bedrijf dat zich in dezelfde markt bevindt. Met deze gerichte linkbuilding wilden we ervoor zorgen dat Coral and Fish Store deze partij voorbij zou gaan als het gaat om organische zichtbaarheid.
De resultaten
Onze strategie heeft ervoor gezorgd dat Coral and Fish Store grote stappen heeft gemaakt wat betreft hun organische zichtbaarheid. Dit zie je onder andere terug in het aantal zoektermen waar Coral and Fish Store op rankt. Begin 2024 waren dit er nog 2.000, maar 7 maanden later waren dat er al 2.700.
Daarnaast is het gelukt om in België beter te presteren. De zoekterm “zee aquarium winkel belgie” rankte voorheen op positie 5 of 6, maar inmiddels al op positie 2, soms zelf met uitschieters naar de eerste positie.
De betere zichtbaarheid heeft ook direct invloed op de resultaten van Coral and Fish Store. Niet alleen is het aantal bezoekers op de website flink toegenomen, maar ook de transacties hebben een duidelijke boost gekregen. Van de positie als online marktleider op het gebied van zeeaquaria die door onze data-driven strategie is bereikt, plukt Coral and Fish Store nog elke dag de vruchten.