Social advertising is het adverteren binnen een of meerdere socialmediakanalen. Social media advertising is naast SEO en SEA een interessante aanvulling op een marketingstrategie om in alle stappen van de marketingfunnel aanwezig te zijn en een consument zo goed mogelijk te begeleiden en te sturen naar een conversie.
Zoals de naam doet vermoeden gaat social advertising over het adverteren binnen verschillende socialmediakanalen. Social advertising kan helpen bij de verschillende stappen in de marketingfunnel, van bewustzijn tot aankoop. Voor een geïntegreerde digital marketing-strategie raden wij aan om naast SEO en SEA ook gebruik te maken van social-advertenties. Wij helpen je graag om tot een goede mix te komen voor jouw bedrijf.
Met het adverteren binnen socialmediakanalen als Facebook, Instagram en LinkedIn geef je een boost aan je campagnes.
De effectiviteit hiervan is groot. Je kunt heel gemakkelijk je doelgroep bereiken en tegen vrij lage kosten meer naamsbekendheid opdoen of juist heel specifiek targeten en je verkopen vergroten. Enkele andere voordelen om ons jouw social advertising-strategie te laten maken en uitvoeren zijn:
Er zijn dus veel mogelijkheden binnen social advertising en het opzetten van een campagne is vrij eenvoudig. Maar om de beste resultaten te behalen is het noodzakelijk om een goede strategie te bepalen en wij helpen je hier graag bij. Neem nu vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.
Dit is hoe wij onze social media strategie toespitsen op elk platform.
Facebook heeft nog steeds veel actieve en ook specifieke gebruikers en blijft daarom nog steeds een interessant kanaal voor veel bedrijven. Binnen Facebook zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals apppromotie, het vergroten van de merk-/naamsbekendheid, verkeer naar een landingspagina, verkoop van producten of leads.
TikTok is een socialmedia-app, populair onder jongeren, waarmee korte video’s gemaakt en gedeeld kunnen worden. Met TikTok advertising koop je een plaats in de ‘timeline’ van een gewenste TikTok-gebruiker. Ads binnen TikTok worden in verticaal mobiel formaat weergegeven. Er zijn drie verschillende advertentietypes: pins, carrousels en video pins. TikTok advertising is interessant voor zowel branded als non-branded content.
Dit kanaal is uitermate geschikt om een zakelijke klant te bereiken, een zakelijke dienst te promoten, of personeel te vinden. Het is mogelijk om te targeten op onder andere bedrijf, bedrijfstak, functie en interesses, en door de betrouwbare status van LinkedIn zijn de leads die uit dit kanaal komen vaak van hoogwaardige kwaliteit. Binnen LinkedIn zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals merk-/naamsbekendheid, conversies (leads, verkopen, solliciteren) of overwegingen (websitebezoeken, interacties of videoweergave).
Instagram is vergelijkbaar met Facebook, maar onderscheidt zich door de jongere doelgroep en de focus op visuele content. Als adverteerder kun je hier uitstekend op inspelen door gebruik te maken van visueel inspirerende content via Stories, Reels en posts. Binnen Instagram zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals apppromotie, het vergroten van de merk-/naamsbekendheid, verkeer naar een landingspagina, verkoop van producten of leads.
Wat je krijgt
Een korte (video)call met een Social Media Advertising specialist
Inzicht in de kansen voor jouw bedrijf
Unieke markt- en concurrentie-inzichten
Betere informatie, betere inzichten
Om het rapport met je te kunnen delen, kun je in het formulier je contactgegevens achterlaten. Vertel je ons meer over je business, doelgroep en jouw focus? Dan geven wij je nóg betere inzichten in de kansen die er liggen!
"*" geeft vereiste velden aan
Boek een Meeting
"*" geeft vereiste velden aan