Background image

Social media advertising

Social advertising is het adverteren binnen een of meerdere socialmediakanalen. Social media advertising is naast SEO en SEA een interessante aanvulling op een marketingstrategie om in alle stappen van de marketingfunnel aanwezig te zijn en een consument zo goed mogelijk te begeleiden en te sturen naar een conversie.

SOCIAL ADVERTISING: WAT IS DAT?

Zoals de naam doet vermoeden gaat social advertising over het adverteren binnen verschillende socialmediakanalen. Social advertising kan helpen bij de verschillende stappen in de marketingfunnel, van bewustzijn tot aankoop. Voor een geïntegreerde digital marketing-strategie raden wij aan om naast SEO en SEA ook gebruik te maken van social-advertenties. Wij helpen je graag om tot een goede mix te komen voor jouw bedrijf.

JOUW SOCIAL ADVERTISING UITBESTEDEN?

Met het adverteren binnen socialmediakanalen als Facebook, Instagram en LinkedIn geef je een boost aan je campagnes.

De effectiviteit hiervan is groot. Je kunt heel gemakkelijk je doelgroep bereiken en tegen vrij lage kosten meer naamsbekendheid opdoen of juist heel specifiek targeten en je verkopen vergroten. Enkele andere voordelen om ons jouw social advertising-strategie te laten maken en uitvoeren zijn:

  • Full funnel marketing: in combinatie met onze andere specialismen op het gebied van search marketing zijn wij uitstekend in staat om een totale geïntegreerde online strategie te implementeren en te beheren;
  • Gecertificeerde specialisten: wij hebben de meest getalenteerde en gecertificeerde specialisten in huis om het beste uit de socialkanalen te halen en altijd on top of de markt te zijn;
  • A/B-testen: wij onderbouwen al onze bevindingen met data en sturen ook alle advertenties aan op basis van data. Om dit helemaal perfect ten uitvoering te kunnen brengen, maken wij veelvuldig gebruik van A/B-testen;
  • Inzage: wij werken altijd transparant en door middel van een op maat gemaakte online rapportage zijn alle campagnes en de campagneresultaten altijd 24/7 inzichtelijk;
  • 4-ogen-principe: er zijn twee specialisten aan een account/klant gekoppeld om te zorgen dat er altijd iemand beschikbaar is om eventuele vragen te beantwoorden en om met frisse ogen naar een account te kijken.

Er zijn dus veel mogelijkheden binnen social advertising en het opzetten van een campagne is vrij eenvoudig. Maar om de beste resultaten te behalen is het noodzakelijk om een goede strategie te bepalen en wij helpen je hier graag bij. Neem nu vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

De social media platforms waarop wij adverteren

Dit is hoe wij onze social media strategie toespitsen op elk platform.

Facebook

Facebook heeft nog steeds veel actieve en ook specifieke gebruikers en blijft daarom nog steeds een interessant kanaal voor veel bedrijven. Binnen Facebook zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals apppromotie, het vergroten van de merk-/naamsbekendheid, verkeer naar een landingspagina, verkoop van producten of leads.

TikTok

TikTok is een socialmedia-app, populair onder jongeren, waarmee korte video’s gemaakt en gedeeld kunnen worden. Met TikTok advertising koop je een plaats in de ‘timeline’ van een gewenste TikTok-gebruiker. Ads binnen TikTok worden in verticaal mobiel formaat weergegeven. Er zijn drie verschillende advertentietypes: pins, carrousels en video pins. TikTok advertising is interessant voor zowel branded als non-branded content.

LinkedIn

Dit kanaal is uitermate geschikt om een zakelijke klant te bereiken, een zakelijke dienst te promoten, of personeel te vinden. Het is mogelijk om te targeten op onder andere bedrijf, bedrijfstak, functie en interesses, en door de betrouwbare status van LinkedIn zijn de leads die uit dit kanaal komen vaak van hoogwaardige kwaliteit. Binnen LinkedIn zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals merk-/naamsbekendheid, conversies (leads, verkopen, solliciteren) of overwegingen (websitebezoeken, interacties of videoweergave).

Instagram

Instagram is vergelijkbaar met Facebook, maar onderscheidt zich door de jongere doelgroep en de focus op visuele content. Als adverteerder kun je hier uitstekend op inspelen door gebruik te maken van visueel inspirerende content via Stories, Reels en posts. Binnen Instagram zijn er verschillende campagnemogelijkheden met verschillende doelstellingen, zoals apppromotie, het vergroten van de merk-/naamsbekendheid, verkeer naar een landingspagina, verkoop van producten of leads.

VRAAG EEN SOCIAL ADS QUICKSCAN AAN!

Wat je krijgt

Een korte (video)call met een Social Media Advertising specialist

Inzicht in de kansen voor jouw bedrijf

Unieke markt- en concurrentie-inzichten

Betere informatie, betere inzichten

Om het rapport met je te kunnen delen, kun je in het formulier je contactgegevens achterlaten. Vertel je ons meer over je business, doelgroep en jouw focus? Dan geven wij je nóg betere inzichten in de kansen die er liggen!

"*" geeft vereiste velden aan

1
2
3
Cta image

BRENG NU JOUW ZICHTBAARHEIDSPOTENTIEEL BOVEN WATER!

Rank Monitor logo

Boek een Meeting

"*" geeft vereiste velden aan

Bel mij terug!

Laat ons jou terugbellen om jouw zichtbaarheidspotentieel te bespreken. Laat je gegevens achter, en we bellen je binnen 1-2 dagen terug.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.